Hoe kan mijn team geld opbrengen?
Grofweg op vier manieren.
Ten eerste door tijdens de dag als duo de zeer diverse opdrachten te doen die iets te maken hebben met de KNRM. Opdrachten die soms de impressie wekken dat je meedoet aan Expeditie Robinson en opdrachten die passen bij Wie is de Mol of De Slimste Mens. Deze opdrachten leiden namelijk tot prijzengeld dat door sponsors beschikbaar is gesteld.
Ten tweede door deelname aan de Dragons’ Den, het bekende TV-format waarin uitvinders ideeën pitchen voor gerenommeerde investeerders om kapitaal te verwerven voor de vermarkting van hun idee. Tijdens Captain of Sales werken we met een variant van dat format: als deelnemer krijg je kort vóór de pitch een goed omschreven opdracht. Die opdracht moet één van jouw team (of samen!) worden omgezet in een sprankelende pitch. Denk groot en tegelijk creatief en vernieuwend, presenteer je idee vol vuur zodat de Dragons jouw idee belonen met veel punten. Die punten worden aan het einde van de dag in geld omgezet, dus het loont de moeite om serieus werk te maken van een goede pitch.
Ten derde door items aan te bieden op de veilingpagina van het event. Dat mogen nieuwe en gebruikte artikelen zijn, maar ook diensten of nog breder. De verkoopopbrengst van de veilingitems komt ten goede aan het teamtotaal en uiteindelijk dus aan de KNRM.
En ten vierde door via jouw eigen netwerk zelf geld op te halen. Telefonisch, per mail of op een andere manier. Elk team heeft een eigen donatiepagina waarnaar kan worden doorverwezen. Let op: Wijs je netwerk niet op de algemene website van Captain of Sales, maar leidt ze naar rechtstreekse URL van jouw teampagina!
Wie de dag wil winnen, zal alle vier de manieren moeten inzetten. Met name het eigen netwerk kan het grote verschil maken. Er zijn ook best veel teams die zich willen beperken tot de eerste en hooguit het tweede kanaal. Zij willen hun netwerk met rust laten, dat mag natuurlijk. In dat geval vinden wij het ook geweldig dat iemand meedoet, maar winnen wordt dan lastig.
